bonairejoyce.reismee.nl

Dag 11

De dag begon met een grote regenbui. Opeens ging het ontzettend hard tekeer, onweer en al. Ik vond het ergens ook wel weer heel leuk want dan maak je dat ook eens mee. De regen voelde warm aan en je hoopt dat het die dag dan een beetje is afgekoeld door de regen maar helaas werkt dat hier niet zo. Het is juist veel benauwder doordat de luchtvochtigheid heel hoog is.

Toen het gestopt was met regenen gingen we met Maria en Hein lunchen bij Ocean Oasis. Dat is echt een aanrader, het ziet er daar super leuk uit, leuke service en goed eten. Het interieur is heel beachy met palmbomen en het voelt gewoon als vakantie als je daar zit. Het was heel gezellig met Maria en Hein en zij weten onwijs veel op Bonaire, op heel veel vlakken. Zo leer je weer nieuwe dingen die je als toerist nooit over Bonaire zou weten.

Na de lunch gingen Kim en ik weer naar het Zuiden zodat ze de slavenhutjes kon zien. We hebben de witte en de rode slavenhutjes gezien en hebben onderweg ook nog veel flamingo’s gezien. Het blijft een mooi gezicht, fel roze vogels die rustig hun ding doen ik fel blauw water met spierwit zand eromheen.

We reden door naar Jibe City omdat dit de laatste dag was dat deze open zou zijn terwijl Kim hier is. Jibe City is bij Sorobon beach en is een windsurfclub en leuke beach bar. Daar kan je heel lang doorlopen in het water zonder dat het diep wordt, daarom is het ook perfect voor windsurfen leren. Daar hebben we verder de hele middag heerlijk gezeten en gezwommen.

In de avond hebben we pasta pesto gemaakt en een serie gekeken. Je merkt wel dat ondanks dat je niet een ontzettend actieve dag hebt gehad, je al snel moe bent in de avond doordat de hele dag de zon schijnt. Toch hoor je mij niet klagen hoor, want ik slaap daardoor heerlijk!