bonairejoyce.reismee.nl

Dag 12

Vanochtend stonden we al om 6 uur op omdat we om half zeven weg gingen met Maria en Hein. We gingen namelijk kijken naar hoe in de ochtend rond 7 uur flamingo’s de weg oversteken om eten te halen bij de flamingo opvang. Elke dag weten de flamingo’s dat zij rond die tijd eten krijgen en dan steken ze over, halen ze eten, en gaan ze weer terug. We waren wat vroeg dus reden eerst door naar Lac Bai. Daar heb je heel veel schelpen op een berg, ik was daar een keer met zonsondergang geweest. Het uitzicht is daar mooi en het is ook leuk dat Maria en Hein weer wat meer weten over de schelpen en hoe alles werkt.

Toen we weer terug reden staken de flamingo’s net de weg over om eten te halen. Ze zijn ontzettend schuw dus we moesten heel voorzichtig doen en door de kleinste bewegingen schrikken ze zich al rot. Het duurde even voordat ze het durfden maar uiteindelijk stook een grote groep flamingo’s over. Het ziet er heel grappig uit, echt leuk om te zien.

Kim en ik gingen daarna naar Pink Beach om lekker een dagje te snorkelen en te zonnen. Pink Beach zit een beetje zuid, je hebt er stukjes met alleen zand (zonder koraal) en daar heb je langs het strand palmbomen staan dus dat ziet er leuk vakantie-achtig uit. Het werd alleen rond een uurtje of 1 erg warm en er is daar geen schaduw dus gingen we naar te amo beach want daar heb je ook zand ipv koraal, schaduw en je kan daar wat eten halen.

Toch was het ook in de schaduw wel erg warm dus besloten we een verse smoothie te halen en die thuis in de schaduw op te drinken. Toen we in de schaduw zaten hadden we door dat we allebei een beetje verbrand waren, de zon was vandaag echt heel sterk.

Vanaf toen zijn we eigenlijk uit de zon gebleven en hebben we een beetje rustig aan gedaan.

Kim

Ik ben nu aan het vervellen?