bonairejoyce.reismee.nl

Dag 2


Dag 2

Opzich had ik prima geslapen in mijn bed alleen was ik door de jetlag al om 5 uur wakker. Toen maar even met iedereen facetimen en bijpraten.

Ik had gelukkig wel prima boodschappen gedaan voor ontbijt dus dat is alweer een stap verder dan gisteren. Elke dag leer ik vast wat nieuws waardoor ik elke dag een beetje handiger word, hoop ik..

voor vandaag had ik besloten om naar de kitesurfspot te gaan om alleen even te kijken en dan door te rijden naar Sorobon beach waar een leuke beachbar genaamd Jibe City zit. Ik had alles gepakt en was helemaal ready om te gaan toen ik buiten stond en m’n helm was vergeten oepsie.. ik dat ding halen en weer door. Vervolgens zit ik klaar, helm op en alles, start die stomme scooter niet. Vijfhonderd keer proberen maar neehoor. Ik weer terug, die scooter zaak bellen. Ja we komen wel even langs. 100 jaar later zijn ze er en zat er te weinig olie ofsow in. Wel die scooter aan de praat gekregen maar ik moest toch nog langs die zaak want m’n helm kon niet dicht dus ik zeg ga maar vooruit ik rijd wel achter jullie aan. Eenmaal daar aangekomen, hebben ze geen andere helm dus hadden ze een nieuwe besteld. Olie hadden ze niet meer dus dat zou zaterdag komen. Nou die helm kwam vrij snel dus ik denk, kleine vertraging, maar we kunnen er weer tegenaan. Wil ik wegrijden, zegt die man ho wacht wacht! Je band is lek. Ik kijken, jahoor, verdorie.. nou plakken kon blijkbaar niet dus had ie een nieuwe band nodig. Die man zegt vanmiddag vanaf half drie hebben we m klaar voor je, we brengen je wel thuis en dan komen we hem brengen. Ik zeg weet je wat, breng me maar naar die baaitjes vlakbij m’n huis, dan kan ik gelijk een duik nemen. Nou dat was prima dus kort kwartiertje later lag ik op m’n handdoek in de zon, helemaal te genieten. Het water gaf bijna licht zo blauw en super helder. Net een droom. Ik besefte me alleen niet dat ik precies onder de baan van het vliegveld lag waar de vliegtuigen landen dus ik schrok me lam toen er vliegtuigen kwamen landen, ze kwamen zo ontzettend dichtbij.

Rond een uurtje of twee vond ik het mooi geweest en ging ik naar huis lopen. Die afstand had ik een beetje onderschat dus dat viel een beetje tegen, zeker met die hitte. Toen ik thuis aankwam zat het zweet overal, geen dank voor de info.

Ik had even kort gedoucht en toen kwamen ze mijn scooter alweer brengen.

Nou poging twee dan maar. Het is 1 lange weg dus dat kon niet missen, zou je denken. Het was er wel echt prachtig! Rechts was de fel blauwe zee en links waren de zout baaien met roze water!

De weg duurde wel langer dan ik had verwacht, en dat klopte ook want op een gegeven moment zag ik Sorobon beach staan, en was ik dus veel te ver gereden voor de kitespot. Naja dan maar op de terug weg. Jibe city ziet er ontzettend leuk uit! Echt een beach bar.

Toen ik weer terug wilde deed mijn scooter het weer niet. En ik met mijn slimme hoofd had nog niet het simkaartje van Bonaire in mijn telefoon gedaan dus ik kon ook niemand bellen. Uiteindelijk heeft Shur (jongen van de beach bar) me geholpen met de scooter starten. Weet ik veel wat kickstart is..

op de terug weg heb ik weer de kitespot niet kunnen vinden maar achteraf bleek dat vandaag de busjes er niet staan ivm te weinig wind.

Ik ben gelijk door gereden naar de supermarkt omdat ik vanavond wel fatsoenlijk wilde eten. Uiteindelijk werd het pita met kip shoarma, dat komt al meer in de buurt van avondeten dan een broodje kaas.

Nu is het wel vrijdagavond, dus wilde ik toch even kijken wat er in Kralendijk allemaal te doen was. Ik ben door het stadje gereden en er waren verschillende restaurants/ bars/ cafés open. Ik ging eerst naar Karels want dat zit op het water en het zag er heel mooi uit. Het is wel een beetje wennen om zo in je eentje een terrasje te pakken.

Daarna ging ik door naar Cuba company omdat Maria zei dat het daar gezellig zou zijn. Dat was wel heel leuk want er werkt een jongen daar Mitchell, die nu 1 jaar op Bonaire woont maar eerst dus ook door hetzelfde heen ging als ik nu. Hij gaf ook veel tips wat betreft lekker eten, scooter kopen en waar het leuk is voor jongeren. Verder heeft hij me uitgenodigd om zondag met zijn vriendengroep mee te gaan zwemmen. Eindelijk komt het sociale leven een beetje op gang.

Reacties

Reacties

Peter

Lekker geschreven. Heb je van mama. Je kaart en land is nog niet bijgewerkt. Liefs

Oma Nel

Wat een pracht verhaal, heb het helemaal aan opa voorgelezen . En dit is dus nog maar een beginnetje, top!

Anja

Gaat goed met je lopen brommeren slapen en eten. ???❤️ Kanjer zo alleen op stap. ?

Kim

Leuk!!!! ?. Trots op je

Edwin

Goed bezig! Ga je vanzelf aan wennen aan al die ongemakken en vertragingen.

Nicole

Zo herkenbaar Joyce , de moeilijke momenten bij de start van je eerste eigen reis... Eerlijk opgeschreven , mooi !
Dan de rit op de scooter, tenminste als ie het doet ?.. Benieuwd naar je verdere verhalen en de foto’s met je prachtige kite !!! Gaan je zeker volgen . ?

Hanneke

Leuk geschreven. Kijk er naar uit om over al je avonturen te lezen.

Iris

They see me rollin'
They hatin'

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!