bonairejoyce.reismee.nl

Een weekje met papa en mama

Hoi hoi,


Wat heb ik een onwijs gave week achter de rug! Mijn ouders waren hier voor een ruime week op vakantie, ik ben heel dankbaar dat dat kon! Ondanks dat het niet altijd top weer was heb ik ze toch vrijwel alles laten zien wat ik graag wilde en hebben we veel leuke dingen kunnen doen. Omdat zij in januari al een keer op Bonaire waren geweest weten ze alle toeristische plekjes natuurlijk al dus wilde ik ze ook graag meenemen naar de wat minder bekende plekjes. Verder heb ik hen kunnen laten zien waar ik woon, werk, Spaans heb en restaurantjes of plekjes waar ik vaak kom. Ze hebben ook een aantal van mijn vrienden kunnen ontmoeten dus dat was ook erg leuk. Zij hebben mij ook een nieuw tentje leren kennen, the beach hut, naast Jibe city zit dat helemaal in het zuid-oosten. Heerlijk rustig plekje waar ik mama nog even alle hoeken van het strand heb laten zien met voetballen. We zijn daar ook nog met kayaks een stukje de mangrove in gegaan, heel mooi en rustgevend. Op het moment dat je de mangrove binnen komt valt 90% van het geluid om je heen weg en hoor je alleen nog vogeltjes of geritseld van de bladeren. Verder hebben we een bootje gehuurd waar we naar klein Bonaire mee zijn geweest. Daar hebben we heel mooi gesnorkeld, misschien wel de mooiste plek van Bonaire om te snorkelen. Papa heeft ook nog lekker gevist op de boot, en ook veel gevangen! Meerdere tonijnen en ook een barracuda!

Verder hebben we 1 van de eerste dagen auto pech gehad waarbij we in een lokaal barretje in Rincon terecht waren gekomen. Daar hebben we nog een paar drankjes tussen de locals gedaan, zo maak je nog eens wat mee!

Ik heb ze plekjes kunnen laten zien zoals Secret beach en playa Frans wat niet zo bekend is onder de touristen maar wel hele mooie en rustgevende plekjes zijn.

We zijn ook nog in twee verschillende grotten geweest waarvan je er in 1 kon zwemmen ook.

Ook hebben we nog in de avond de stad bekeken vanaf Seru Largu in de back van de pick up truck.

Als laatst heb ik ook nog gedoken met mama! Echt onwijs gaaf en super vet dat ik dat mocht doen met haar! We deden eerst een opfris duik overdag bij Something Special. Dat was een mooie duik waarbij we verschillende murene’s hebben gezien. Heel mooi die natuur allemaal maar ik vond het veel leuker dat ik met mijn moeder onderwater zat! In de avond hebben we nog in het zuiden gedoken. Het was 6 dagen na volle maan dus er was ostracod. Dat was echt onwijs gaaf. We gingen met zonsondergang het water in en daarna werd de nachtduik geweldig door alle lichtjes om je heen. Ostracod is niet echt iets wat je kan beschrijven maar dat moet je gewoon een keer gezien hebben. We hebben een prachtige duik gehad met veel ostracod en zijn daarna nog wezen sterren kijken bij de Willemstoren met Emile.

Oh ja, er was ook nog een dag hele goede wind dus toen hebben ze mijn nog even kunnen zien kiten. Toch heel leuk!

Het was heel leuk om mijn ouders alles te kunnen laten zien en laten voelen hoe het is om hier te zijn en wat je allemaal ziet en doet. Ik ben dankbaar dat er ruimte en tijd voor was en hoop dat ze nog een keer terug kunnen komen.

Ik hou van jullie papa en mama!

Liefs Joyce

Reacties

Reacties

Marieke

Lieve Joyce,
Het was inderdaad een superrrr week en dankbaarheid is wat ik vooral meeneem! Ben ook erg trots op je.
En dat voetbalstukje... Ik heb je laten winnen, haha. En voetbal kijken bij de Tokkies... Ook memorabel! En de vallende ster.... Je hoort nog of m'n wens uitkomt. Lafjoe 2 ferrie mutsj xxx

opa Ruut en oma Nel

Weer een heel mooi reisverslag , geweldig om dat zo samen met je ouders te beleven!

Anja

Leuk verhaal en het is zo mooi dat uit elk woord liefde straalt. Heel veel Liefde voor je ouders. Geniet van he tijd op dit mooie eiland. Veel liefs Anja

peter gerber

We hebben een heerlijke week gehad met een fantastische tourguide

Elvira

Oh wat heerlijk die avonturen. En hoe fijn dat met elkaar te mogen meemaken. Koester momenten. Geniet maximaal lieve Joyce.

Nicole

Mooi en puur geschreven Joyce !
Kayakken in het mangrovebos en alleen maar de geluiden van de vogels en de natuur .... dat is nog eens een top mindfulness sessie . Als ik ooit naar Bonaire ga , hoop ik dit ook mee te maken .

Kim

Super leuk! Zo fijn dat jullie een toptien samen gehad hebben xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!