bonairejoyce.reismee.nl

Dag 3

Hoi allemaal! 

Wat leuk dat jullie mijn verhalen tot nu toe leuk vinden! En pap, ik weet dat de locatie nog op Nederland staat, maar ik krijg hem niet veranderd. Ik ben geen techneut. 

Vandaag was echt een top dag. Ik had vandaag een eilandtour van Demelza, via haar heb ik ook verblijf en werk en ze staat 24/7 voor me klaar. We zijn zo ongeveer het hele eiland over geweest in 1 dag! Het was allemaal echt super mooi, ik heb er ook een filmpje van die eilandtour heet bij mijn video's. We gingen eerst naar het Noorden en gingen langs plekken waar je onwijs goed kan snorkelen en duiken en bij 1000 steps kun je vlakbij de kust zeeschildpadden zien dus daar moet ik snel maar een keer gaan zwemmen! Daarna reden we door naar een super mooie plek en zei ze dat als je ergens ten huwelijk gevraagd moet worden het hier is, dus Gijs, over tien jaar heb ik een plekje die je echt moet zien! Nee grapje haha. 

Daarna reden we door naar een plekje met ook weer echt heel mooi uitzicht op een meer waar we daarna naar toereden. Vanuit het uitzicht zag je in de verte al allemaal roze stipjes wat flamingo's waren. Toen we erheen wreden was wel echt heel gaaf want onderweg langs het smalle paadje bij het meer zat een flamingo heel dichtbij de weg dus Demelza stopte zodat ik uit kon stappen en de flamingo op de foto kon zetten. Hij zat eerst met zijn kop naar beneden waardoor hij niet merkte dat ik dichterbij kwam en heb daarna een hele coole foto kunnen maken die je tussen mijn foto's van eilandtour zult zien. 

We reden verder richting Rincon, het oudste stadje van alle drie de eilanden, Aruba, curacao en Bonaire. Daar had Demelza een leuke verrassing want ze stopte bij Cadushy, een cactus distillery. Daar had je gewoon cactus shotjes! Dit was echt heel leuk en zeker een aanrader voor als je naar Bonaire komt. Bij binnenkomst krijg je gelijk al een shotje en het proeft een beetje naar limoncello vond ik. Daarna ging ze helemaal uitleggen hoe er dus van een cactus, likeur werd gemaakt. Ik zal niks spoilen voor de mensen die komen maar het was echt heel interessant. Verder had elk eiland van de Nederlandse antillen zo zijn eigen drankje van de plant/kruiden die op dat eiland bekend was. Die hebben we allemaal geproefd en daarna was er ook nog een wodka gemaakt van de cactus en een speciale whiskey en twee speciale rummen. Een ervan was ook award winning maar ik weet niet meer precies welke, dat zal wel door de cactus komen. Ik denk dat omdat het rustig was door corona we een soort speciaal 'get drunk' treatment kregen. Het was wel echt super gezellig, hele aardige gezellige mensen en het zag er daar heel leuk uit. Dus wie er naar Bonaire op bezoek komt neem ik daar mee naar toe, ik zie de rij wel verschijnen. 

Daarna reden we door naar een soort cactus vallei met voor mijn gevoel wel miljoenen cactussen. Het was wel heel leuk om dat nu zo te zien omdat je nu weet hoe het van cactus naar drankje gaat. In die cactus-vallei (zo noem ik het maar even) waren ook heel veel mooie grote indrukwekkende rotsen waar ook muur tekeningen op stonden van heel lang geleden. 

Verder zijn we nog langs iets dat heet grote mond gereden. Dat is een soort mini baai waar de golven doorheen komen, daar staan ook foto's van bij mijn foto's. Toen reden we door naar een heel mooi uitzicht plekje met een monument bovenop met daarop in het papiaments verleden en toekomst erop. 

Verder reden we nog langs de weg waar ik gister ook had gereden en waren we daar ook nog bij slavenhutjes gestopt. Het ziet er wel onwijs mooi maar dat die hutjes er staan hoort natuurlijk eigenlijk niet. Blijkbaar hebben de slaven daar niet echt in geleefd maar was het vanuit Nederland meer om te laten zien van kijk hoe goed wij onze slaven behandelen naar de buitenwereld. Moet je nagaan dat zo'n klein mini hutje waar je net in kan staan en op je knieen voor moet om naar binnen te komen dat ze dat als goed beschouwden voor de slaven, echt bizar. 

Eigenlijk kende ik de terug weg natuurlijk wel al maar hoe mooi het is, went niet na twee keer. We reden ook nog langs de zoutbaaien en daar heb je dan aan je rechterkant roze water en links fel blauw, het blijft indrukwekkend. Daar waren we ook nog even gestopt omdat je daar zout kon pakken om mee naar huis te nemen. Dus stel ik heb het ooit heel slecht en ben zelfs te broke om zout te kopen kan ik daar zout steentjes pakken en zelf thuis malen. Toch een fijne plan B om op terug te vallen. 

Na de tour ging ik thuis even lunchen en mijn filmpje editen die daarna crashte dus ik ga zo een tweede poging doen. Echt wel heel lief, Maria had kaas pasteitjes voor me gehaald voor de lunch. Een klein uurtje kwam Demelza mij weer ophalen omdat er twee ex-stagaires aankwamen op het vliegveld die voor een week op vakantie komen. Lars en Emiel zijn allebei ook voor lange tijd op Bonaire geweest, Emiel voor 5 maanden en Lars voor 10 maanden. Zij kenden ook alle leuke restaurants en plekjes. Ik zou eventueel vanavond met hun wat gaan drinken alleen ik kakte na het avondeten helemaal in, ik voel me wel bejaard. Maar opzich niet erg want ik heb toch nog een halfjaar om van alles te doen en ik kwam hier om rustig aan te doen dus dan doe ik dat maar. 


Reacties

Reacties

Marieke

Klinkt heerlijk allemaal, ben jaloers....Maar super tof voor je!

Carlijn

Leuke verhalen Joycie! Erg leuk om je te volgen van een afatandje. Geniet van deze mooie maanden!! ♥️♥️

Ina

Wat leuk om je zo te volgen.
Zie al hele mooie plaatjes, ben nieuwsgierig naar de eerste kite filmpjes ?.

Iris

Voor flamingo's spotten had je niet helemaal naar Bonaire gehoeven hoor Joyce???♥

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!