bonairejoyce.reismee.nl

Dag 5

Vandaag een HEER-LIJK-E dag gehad. Echt optimaal genieten.

Eerst moest ik nog wel even wat dingen doen. Ik was namelijk in de ochtend naar Hillside, mijn toekomstige werkplek, ik hoopte dat ze mijn contract had klaarliggen want dan kan ik me gaan inschrijven bij IND en alles goed regelen maar alles is hier rustig aan, dus dat contract lag er nog niet.. verder wel voor het eerst gezien hoe het eruit ziet en wat meer duidelijkheid gekregen over hoe en wat. Het is een leuke plek met prachtig uitzicht.

Daarna ben ik voor het eerst gaan tanken. Dat ging niet feilloos. Het gaat ff iets anders dan in nederland namelijk. Hij staat niet vanzelf aan, je moet van tevoren zeggen hoeveel je erin wilt en dat zet ze dan aan. Gelukkig was er een aardige man aan de andere kant en die zag mij struggelen toen ik met die tank spuit ding in m’n scooter zat en hij niet aanging dus die keek al om van wat ben jij nou allemaal aan het doen. Hij hielp me helemaal met een volle tank vragen, tanken en betalen, dus dat was top. Dan weet ik nu tenminste ook hoe dat moet.

Waarom het zo’n heerlijke geniet dag was omdat Bompeti een boot tour had geregeld. Een vriend van hem geeft boat touren en Bompeti ging daar met duik leerlingen mee op en snorkelen en hij vroeg me mee. Super lief! Emiel en Leonie waren de duik leerlingen die mee waren en Emiel zijn tante was ook mee en zij woont ook op het eiland. De bemanning kwam van Texas (een jong stel) en Venezuela (wat oudere man en de kapitein) en ze spraken allemaal Spaans en ook Engels. Super leuk want dus mensen van Texas, van Venezuela, van Congo (Bompeti) en van Nederland zaten met z’n alle op een boot bij Bonaire. Het was onwijs gezellig want het was allemaal niet zo formeel en er was voor alles gezorgd en ze wilde de tour zo leuk mogelijk maken. Als ik vroeg of ik kon helpen, zei Erin, de tour guide, alles wat je mag doen is chillen, relaxen en genieten. Er waren ook hapjes, drinken en lunch en muziek en we hebben onderweg nog gesnorkeld. Dat was zo mooi! Daar heb ik nog leuke filmpjes van bij mijn video’s. Verder heb ik nog met een band achter de boot gehangen, dat ging niet hard maar was wel heerlijk, ook om te verbranden.. gelukkig heb ik aftersun in de koelkast staan, je krijgt hier zoveel goeie tips.

Het was ook leuk om Emiel en Leonie te spreken over Bonaire, omdat zij ook weer leuke tips hebben, en hun eigen ervaringen delen over het eiland, de bevolking en de mentaliteit. Zij wisten met deze tour ook echt totaal niet want ze konden verwachten, maar dat is met elke duik ook zo zeiden ze. Lekker bonairiaanse dus.

Op het eind van de tour had ik het met Erin over dat ik ook Spaans ga leren en hij zei dat hij altijd open stond om te helpen en hij wist wel wat contacten waar ik mee kon oefenen om te praten die Spaans en Nederlands kunnen. Iedereen heeft hier wel contacten voor alles, ik moet ook maar is een netwerk op gaan bouwen.

Reacties

Reacties

Marieke

Gaaf!
En een netwerk opbouw gaan bouwen.... Duhhh die heb je nu dus al xxx

Oma Miny

Tof allemaal genieten maar?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!