bonairejoyce.reismee.nl

Dag 10

Kim en ik gingen vandaag naar Karels om daar te lunchen. Karels is een hele leuke plek want het zit soort van op het water, en onze tafel stond aan de zijkant dus dan heb je naast je het blauwe heldere water waar je de visjes kan zien zwemmen.

Emiel en Lars kwamen ook nog even langs om wat te drinken. Zij vertrokken vandaag om 15:30, dus ze gingen optijd weg om hun tassen in te checked en de auto in te leveren.

Kim en ik gingen na de lunch naar te amo beach om ff te zwemmen en te zonnen, voordat we die jongens gingen uitzwaaien.

Het water was opzich heerlijk alleen door de regenen die er dus afentoe is was het water niet helemaal helder meer. Eigenlijk echt een luxe probleem maar ja..


Toen gingen we die jongens uitzwaaien op het vliegveld en daarna gingen we door naar het zuiden omdat het inmiddels 4 uur was en daar schijnen bij de zoutpannen schildpadden te zitten. De golven waren een beetje heftig om in te komen maar als je er eenmaal in zat was het prima, eruit komen komt later wel. Kim besloot toch om lekker langs de zijkant schelpjes te zoeken. Tijdens het snorkelen heb ik twee schildpadden gezien dus dat was wel heel leuk. De kleinste zwom zelfs naar boven met zijn kop nog boven het water. Heel schattig zo’n klein schildpaddenkopje boven het water uit. Ik nog als een malle Kims aandacht proberen te trekken om dat te zien maar die was druk bezig met d’r schelpjes haha.

Verder was het water erg troebel dus vond ik het nadat ik die schildpadden had gezien wel mooi geweest en ging ik Kim helpen met schelpjes zoeken. Oh en ik ging ook nog natuurlijk scrubben (met het zand dus). Ook weer goed om te weten dat het dus zonde is om een scrub te kopen als je het gratis kan doen.

Daarna zijn we een ijsje wezen halen bij Gio’s, dat scheen een goeie ijssalon te zijn, en dat was ook zo, super lekker ijs!

Toen we weer thuis waren gingen we eerst gewoon ff chillen want we hadden besloten om thuis te gaan eten want Maria had verse spinazie voor ons gehaald, super lief! Alleen toen was er blijkbaar een persconferentie en daarin werd gezet dat we in een soort lockdown gaan voor 10 dagen. Dat houdt in dat alle onnodige dingen dichtgaan zoals horeca, sportscholen, kappers, spa’s etc. Verder wordt het code oranje dus mogen voor de komende tien dagen geen vakantiegangers hierheen. Kim mag dus gewoon blijven, dat was voor ons natuurlijk belangrijk. Ik vind het wel echt sneu (ja pap, sneu) voor alle restaurantjes en andere winkeltjes die zo afhankelijk zijn van toerisme, wat er al nauwelijks was maar nu hebben ze helemaal geen inkomen meer.

Kim en ik hebben toen wel besloten om die avond nog voor de laatste keer hier samen uit eten te gaan voordat alles dichtgaat. We hebben gegeten bij it rains fishes, een driegangenmenu. Je merkte het wel al in de sfeer, dat de lockdown eraan kwam, dat was wel vervelend. Verder wel heel lekker gegeten, en we kakten daarna helemaal in. Het was dus niet erg dat het café niet meer open was want die hadden we toch niet gehaald.

Eenmaal thuis is Kim er natuurlijk achter gekomen dat ik netflix op mijn tv heb, dat wist ik niet ik dacht dat ik alleen Engels en Spaanse programma’s had. Dus toen gingen we Frankie en Grace kijken, want ze hebben hier dus geen Friends! We vielen allebei binnen no time in slaap, dus dat was wel lekker.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!